måndag 18 april 2011

Veckans första dag

Mia säger:

Det är bara att konstatera hur snabbt veckorna går. Vips var det ny vecka och återigen måndag. Jag känner mig dock lyckligt lottad som inte har "söndagsångest" för att gå till jobbet. Har så himla kul jobb så det var verkligen inte betungande på något sätt att det var måndag idag.

Efter jobbet skjutsade jag maken till flyget som nu alltså rest till Hong Kong i jobbet i en vecka. Min lilla underbara mamma hade dottern hemma hos sig idag men hämtade sen även sonen som var på dagis. Mamma bjöd sen på middag och det blev suuuuuuuuuupergod stek med sås, potatis, pressgurka och gelé.
Dottern skulle nu även sova över hos mamma så framåt kvällen åkte jag hem och sonen hade fått en ny fotboll av mammas nya, fantastiska man som han ville provspela med. Hrm.... vidare värst bra på fotboll är jag inte och det konstaterade också sonen (barn är ju ärliga som du vet), men vad gör man inte för barnen - jo ställer upp så klart ;)!


Apropå mamma måste jag nästan visa det fantastiska dockskåp hon och hennes man gjort till dottern. Mamma hittade en möbel som gick under namnet "stor ljuslykta" på Formex mässan i Stockholm för något år sedan (inredningsmässa) och sedan tillverkade dom tillsammans hyllplan, satte in en trapp, tapetserade och satte in belysning. Dockskåpet är nu mer som en möblel i huset (också p.g.a storleken) och tänk bara vilken dröm det hade varit att att ha fått haft ett dockskåp som detta när man själv var barn!



Mamma är en fena att tänka på detaljer och vad hade hon inte lyckats med, jo t o m sätta in ett kort på henne och maken i en liten ram ovanför soffan i vardagsrummet :-)


Visst är jag partisk men mamma och maken skulle seriöst kunna satsa på dockhustillverkning! Enligt mig en helt annan och ny division än de traditionella dockshustillverkarna som man hittar i leksaksbutikerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar