fredag 22 april 2011

Kortfredag

Maria säger:

Vet inte om det är havsluften...men tro´t eller ej, lillan sov till kl 09.00 imorse! Bingo. Denna lilla morgonpigga mört som max sover till 06.00 på mornarna somnade faktiskt om. Detta resulterade i att hela familjen idag är utvilade och på bra humör, typ...

Långfredag blev kortfredag, bra  jobbat Pricken!
Sambon blir ofta som förbytt när vi kommer ner hit, han blir så ivrig på att arbeta att man knappt ser röken av honom.

Min störste konkurrent: röjsågen
Tur vi har hittat ett enkelt och smidigt sätt att kommunicera på när vi är här. Back to basic. En kula och ett snöre. Inga ord behövs. Jag vet när jag skall hålla mig undan ;)


Oj, kanske bra han avreagerar sig med att röja?
Lillan har letat påskägg. Vi letade och letade och till slut hittade vi det inne i skogen. Jag har verkligen längtat efter lukten av skog, mossa och löv. Pinnar som knäcks när man går och suset i trädtopparna. Så härligt. Jag blir lugn.

Äggande stubbe
Pippis största fan

Pippi Långstrumpkläder och Pippi-hår, som hon så länge önskat sig fanns i ägget! Lillan blev väldigt fundersam över hur det gick till när Påskharen besökte Barnens Hus i Umeå för att handla detta till henne men sen kom hon på att Påskharen måste har varit förbi hos Tomten och hämtat grejerna. Precis så var det ;)

Härligt väder, sitter ute i solen. Känns som försommar, i april. Sweet! Väntar som sagt på Mia med barn. Blir kul att de kommer. Jag lägger en flarra rosé på kylning. Det är läge.


Ja, man får har foppisar i stugan

1 kommentar:

  1. Sån där mössa som lilla söta Alice har på sig med röda moln, gör min svägerska :)

    SvaraRadera