måndag 11 april 2011

Inbjudan till Shanghai

Emma säger:

I går fick jag en inbjudan till Shanghai av min vän Lisa-fisa som bor i där. Shanghai är överlägset det häftigaste ställe jag känner till. New York, släng dig i väggen. Jag var faktiskt i Shanghai för ett antal år sedan, under en månad, och läste en sommarkurs om Kinas ekonomi och politik (tänkte att jag skulle lägga upp några trevliga bilder därifrån, men alla bilder verkar vara försvunna). Det skulle i alla fall vara som en dröm att åka dit och få uppleva staden igen. Allt är så otroligt billigt, och maten helt underbart god. Faktiskt riktigt trevliga uteställen finns det också. För att inte tala om shoppingen, oj, oj, oj. Jag kom inte ihåg hur många kilos övervikt jag hade när vi skulle åka hem, måste ha förträngt det. Det enda minus jag kan komma på är att solen lyser med sin frånvaro, då det är smog (av luftföroreningar) över staden, i princip alltjämt. Men åker man å andra sidan en bit utanför staden kan man sola sig less.

Typiskt att det inte passar att åka denna gång. För oss blir det nämligen Turkiet i maj. Inte fel det heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar