måndag 11 april 2011

Dos av storstadspulsen

Mia säger:

Sen kväll blev det igår med uppackningen från fjällen och tidig morgon för att åka med "morgonfakiren" till Stockholm på juridik-kurs idag. Det kändes som om kroppen vägde 1 ton i morse men jag lyckades pallra mig upp och komma med flyget.

Jag var på en kurs i nya "Plan- och bygglagen" och hon som ledde den var sååå bra så jag lyckade faktiskt hålla mig vaken under hela utbildningen! Efter den goda lunchen på Restaurang Grodan tog jag dom sista lunchminuterna och kvistade över till en av mina favvo-affärer, nämligen Zara!

Zara vid Stureplan

"Torgmärket" känner du nog igen...


Sturegallerian var både utvändigt- och invändigt dekorerad med en massa vackra planteringar



Jag och min kollega smet ifrån kursen tidigare för att slippa ta sista kvällsplanet hem till Umeå så jag hann hem precis lagomt till att natta småälsklingarna och dom blev så glada för det! När jag stoppade tillbaka kvällsfikat i kylen insåg jag att jag glömt bort att jag hade tagit fram räkor för tining så fast orken tryter har jag precis svängt ihop en räkpaj för att "rädda räkorna".


"Snörde ihop" en räkpaj på "en höft". Pajskal med vetemjöl och graham. Fyllning givetvis räkor men sen en äggstanning med dill, västerbottenost, salt, peppar och cayenne.

Nu blir det att softa en stund innan sänggående. Tidig morgon väntar imorgon oxå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar