måndag 25 april 2011

Påskhelgen

Malin säger:

Igårkväll kom vi hem efter en härlig helg i  Tärna. Solen har lyst i stort sett hela helgen och vi har hunnit med både lite skidåkning men framförallt två dagar uppe på fjället. Var flera år sedan sist som vädet tillät en fjälltur, och jag hade nästan glömt hur otroligt vackert och fridfullt det är där.
Påskafton firades med stor del av Pers släkt, hela tjugotvå personer i blandade åldrar, trevligt!
Nu känns det dock skönt att vara hemma igen. Dagen började med en skön sovmorgon och sedan har vi varit ute i trädgården och faktiskt inte gjort mer än plockat undan lite skräp och haft ett fikabesök.
Nu var tanken egentligen att jag och Åsa skulle ut och motionera men vi båda kände att vi fått nog av frisk luft för idag och skjuter på det tills imorgon istället.
Jag har flytt familjen för en stund och gömt mig i sovrummet, känner ett visst behov av lite egentid efter helgen men Love har en inbyggd mamma-radar, så fort jag inte syns börjar han leta efter mig så nu funderar jag starkt på att lägga mig under sängen...


Svägerska med make


Kräftor på skärtorsdag


Afterski i stugan på Påskafton

Love tog det lugnt..


Jag använde gästerna som försökskaniner för ett nytt cerat som ska ge en läppförstorande effekt...Det roliga är att det bränner som f..n på läpparna men det säger jag ju såklart inte innan :-)


Gamm-skotern fick jobba och Alvin var minst sagt nöjd


Världens bästa pulkbacke

En prickig och en brun

1 kommentar: