tisdag 26 april 2011

Ja, då var det dags för det månatliga tjafset...

Mia säger:

Dagen på jobbet har varit intensiv idag efter så många dagars ledighet. I mitt fall så är det ingen som gör mitt jobb när jag är borta så det var bara att hugga tag i drösen med mejl, post och mängder av samtal.

Efter middagen här hemma gick vi ut och fortsatte med lövkrattningen och barnen hängde med ute i trädgården. Grannkatten kommer ofta och det gör barnen överlyckliga. Vi brukar t o m köpa hem lite kattmat mellan varven så vi kan bjuda den söta katten Texas på lite mat när han kommer förbi och jamar efter mat.

Barnen med grannkatten Texas
En trädgårdsredo karl som till en början av kvällen stod högt i kurs...;)
Ja, så mycket tid har man inte på kvällen och snabbt var det redan dags för kvällsfika, läsläxa för dottern och lek för sonen. Han bad sååå snällt att få ta ned sina trummor till nedervåningen för att spela för oss så jag gav med mig....

Spelade så hårt på sina trummor så trumpinnarna gick av ;)
Efter att barnen hade lagt sig var det då dags för det månatliga tjafset = betala-räkningarna-dax!
Det är inte räkningarna i sig utan mina inköp och kvittona karln alltid går igång på, tröttsamt nog.
- "Herregud, hur mycket mat har du handlat egentligen?"
- "Kostar verkligen stövlar till barnen 349 kr? Jag trodde dom kostade max 100 kr!"
Nä, nu ska jag ta och avsluta mina bankärenden och lite surt gå och lägga mig ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar