söndag 17 april 2011

Arv och miljö sa Freud...

Mia säger:

Dagen började med en skön och luffsande föremiddag där barnen lekte på både ihop och på var sin hand. Jag hörde sen plöstligen "klapprande steg" i trappan och ned kom dottern som varit i min skogarderob och hittat ett par skor som hon sen vägrade ta av sig. Hon t o m körde sparkcykel runt inomhus med dom på!


En stund senare stänger sonen in sig i sitt rum och mamma får inte komma in. Hör efter en stund hur han trummar för fullt på sitt trumset. Efter en stund får jag tillåtelse att komma in och då är han fortfarande i full färd med sitt trummande men har även bytt om till "rockkläder" eller "jock" som han säger sötnosen som ännu inte kan säga "R".


Det man inte ser på bilden är att han t o m kämpat med att ta på sig ett nitbälte i jeansen ;)

Sen var det dags för svärmor/farmor och hennes man att komma på fikabesök. Jag trodde att den skulle bli en vanlig fika mitt på dagen men slutade i heldag här hemma så vips hade hela dagen gått och det var middagsdags.


Söta svärmor Eivor (80 år)  och hennes man Emil (94 år)

Jag och dottern hade bakat var sin kaka. Intresset för bakning verkar hon ha ärvt ifrån mig då hon tycker att det är bland det roligaste som finns ;).  Jag bakade en äppelkaka med mandelmassa och hon en god och seg kaka med bär (fryst blandning med vinbär, hallon och jordgubbar). Givetvis hjälpte jag henne med receptet men i övrigt så bakade hon kakan helt själv (måttade och vispade). Till dessa serverades vaniljvisp.


Matteus gör så fina fat tycker jag!

Avslutar nu söndagen med att umgås med maken som reser till Hong Kong i en vecka imorgon innan sänggående.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar