lördag 9 april 2011

Lägesrapport från ett stormigt Kittelfjäll

Mia säger:

Här i Kittelfjäll har det stormat i dagarna två så det har inte riktigt blivit det friluftsliv vi hade hoppats på.  Jag hade tagit lite bilder härifrån men med jordens segaste uppkoppling här från hotellet så vill sig inte min Iphone och dator samarbeta och jag har ännu inte fått kläm på hur jag kan göra inlägg och bifoga bild direkt ifrån mobilen.

Pga av busvädret har vi mest varit inomhus och myst. Kollat på film och bara lallat på. Lite bob-åkning har blivit både igår och idag men någon slalom har vi ännu inte vågat oss i blåsten eftersom barnen precis lärt sig stå på slalomskidor. Bror + fru har kommit upp hit i natt och bor i sin stuga så vi lär nog stråla samman på en fika idag hoppas jag.

Vi har hyrt en stuga precis nedanför hotellet och det är verkligen en toppfräsch stuga med all den utrustning man behöver. Återkommer med bilder om jag får till det ;). Tur i alla fall såna här dagar att man har en mysig stuga då vädergudarna inte har sina bästa dagar!

Ha en skön lördag så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar