onsdag 13 april 2011

Min variant på påskpynt

Mia säger:

Gårdagen rasslade och jag åkte sen på middag till min härliga vän Petra som jag var hos hela kvällen fram till sänggående. Fina och genuina vänner är verkligen värdefulla!

Nu har det hunnit bli ny dag och lunchdags. Har med mig lunchlåda här på jobbet så den blir att värma alldeles strax. Jag har inga kollegor inne på jobbet (vi är totalt bara tre på vårt kontor) så det blir att äta själv = trist!

Jag började i alla fall att påskpynta lite hemma igår innan jag åkte till Petra men jag är sparsam med påskpyntet. Jag tillhör inte katagorin som byter till färgglada påskgardiner och har kycklingar halva huset. Personligen gillar jag bäst ägg och har faktiskt lite äggformade inredningsprylar framme året om. Just när det kommer till påskpynt har jag försökt att hitta pynt som inte är i färgen "gul" eftersom jag inte är så förtjust i den typiska påskfärgen.


Keramikägg i grålaserad keramikkruka

Dessa ägg har jag framme året om men placeringen kan variera.




Franska, handgjorda pappersägg

Min variant på påskris


Hönburar och riktiga äggskal på tråd


Här var lite bilder på mitt lilla påskpyntande och nu väntar lunch :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar