fredag 29 april 2011

...och så var det fredag igen!

Mia säger:

Herregud så snabbt den här veckan har gått! Tänk så mycket det gjorde att vara ledig på måndagen, veckan blev genast så otroligt kort känns det som.

Här hemma blir det familjekväll med grillning och dottern har en kompis som ska sova över.

Som ni vet vid det här laget så här jag (och har alltid varit) otroligt förtjust i färgen vit. Dom senaste åren har det blivit trendigt med vitt och även lantlig stil/shabby chic men mitt vita intresse är nu uppe i en si så där 15 år... Tänkte återigen visa upp några tavlor här hemifrån som kanske kan inspirera.

Denna målade jag för drygt 11 år sedan för att fylla ut en vägg som gapade tom. Det är min hand ni ser på bilden och runt handen har jag gjort små "kulor" av lim med små typ av kvicksilverpärlor som gör en lite mer effekt av själva handen (men som inte syns på bilden). Kanske ett tips till någon att göra en familjetavla med en hand från alla i familjen?! Billiga taveldukar finns på t ex Claes Ohlson och halvbilliga på Konstnärsshoppen i stan. Min är målad med akrylfärg som torkar snabbt.



Sen en tavla som är riktigt stor och som hänger i vårt trapphus mellan våningsplanen. Den var inte särskilt dyr och är inköpt via min mamma. Effektfull och frän i trappen tycker jag!



Hoppas du får en skön fredagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar