torsdag 28 april 2011

Favoritprodukter

Mia säger:

Jag tänkte för dagen tipsa om bl a den ansiktskräm jag köpte till maken igår. Han har blivit helt beroende av den sen jag introducerade den för många år sen till honom.

Historien till när jag gav krämen till honom första gången var då vi bodde i Stockholm och jag hade köpt en ny och dyr (enligt mig) ansiktskräm till mig själv från Lancôme med pumpfunktion. Efter bara en vecka så märkte jag att krämen började ta slut och tyckte det var mycket märkligt att det knappt kom någonting ur pumpen då den i princip var nyinköpt. Till saken hör att flaskan hade som en hel etikett runt sig och täckt flaska så man kunde inte se igenom hur mycket eller lite det fanns i förpackningen.

Morgonen efter den märkliga upptäckten finner jag karln i badrummet pumpandes ur min flaska och smörjer kroppen med den! Som en hudlotion! Givetvis gapar jag och undrar vad han håller på med och förklarar att det var min nya, dyra ansiktskräm han använde rikligt över hela kroppen! Han tyckte den luktade så gott men hade reagerat på hur jag kunde köpa en så liten hudlotion...Han å andra sidan idiotförklarade mig hur man kan köpa en ansiktskräm för över 500 kr...

Idag förstår han att en ansiktskräm kan kosta och inte alltid, men ofta är dyrt bättre än billigt. Maken har både provat Apotekets krämer liksom Loreal´s mansserie men sen utvärderat dom som "skitkrämer" i jämförelse med hans favorit från Biotherm. Kan rekommendera denna att köpa i present, farsdagspresent eller julklapp och som garanterat blir uppskattad av din kärlek.

Finns en för torr hud också men denna är för normal hud
En av mina egna favoritprodukter är en från Kanebo som jag verkligen tycker fungerar om man är lite trött och "mosig" i ansiktet. Stramar till lite utan att stickas och det känns verkligen som huden piggnar till! Det är inte en produkt jag använder vanligtvis i vardagen utan oftast om jag t ex har sovit dåligt, för lite eller ska ut på kvällen efter en arbetsdag och känner mig lite sliten efter jobbet.

"Sensai" 10 seconds awakening essence
 Ikväll blir det en kvällspromenad i det sköna vädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar