måndag 25 april 2011

Påskhelgen går mot sitt slut

Mia säger:

Vilken magisk påskhelg vi alla har haft vädermässigt och säkert även sällskapsmässigt som jag har haft det!
Jag och barnen kom hem igår från en fantastisk helg hos min kära bror och kära bloggsvägerska Maria i deras stuga på Höga Kusten. Det är ett så otroligt fint ställe och där jag och mina syskon har spenderat somrarna sen jag var 6 år. Sedan ett par år tillbaka har bror och Maria tagit över stället och det känns fantastiskt att stället får gå vidare inom familjen och förvaltas på bästa tänkbara sätt!

En av två magiskt vackra kvällar!

Som Maria redan skrivit om var vi lite av idioter och åkte till IKEA på lördagen för att fylla på ljusförrådet. Man kan fråga sig i efterhand hur vi kunde komma på den idén när det var årets varmaste dag hittills ;)





Min fina lillebror och världens bästa morbror tog sig an barnen i princip hela den dagen då vi mammor fick lite av en "egen-tids-dag" och hade underhållit dom med både upptäcktsjakt, träbåtsbyggande, pannkakstårta och en massa annat. Barnen hade inte saknat oss för en minut konstaterade vi när vi kom tillbaka till stugan igen.

Bild på dom fina båtarna


Sjösättning av mästerverken

Även lördagskvällen bjöd på härligt väder så det kändes helt overkligt att kunna äta middag ute och vi är fortfarande inne i april!

Bror i motljus
Snygg bloggsvägerska

Någon i byn hade också ansträngt sig påsken till ära och klätt en stolpe :). Kul tyckte vi!


Väl hemkomna igår eftermiddag hade maken hunnit komma hem från sin Kina-resa och lite presentöppning och middag väntade. Bl a peruker till barnen som synes. Den blonda trodde maken var en hårdrockperuk men jag kunde snabbt konstatera att det var en riktig bimbo-peruk à la Victoria Silvstedt till makens besvikelse men sonen var nöjd ändå ;)



Idag står gårds-fix på schemat så nu är det bara att försöka ladda energi för krattning.
Jag hoppas att alla ni andra också haft en toppenhärlig påsk! Njut av den sista dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar