onsdag 18 maj 2011

Varma minnen

Mia säger:

Det är lite nu och då jag blir påmind om min tid som krögare och nu senast då blogg-Åsa hade läst om mitt fd café i Pernilla Wahlgrens blogg. Gården jag drev som lunchställe & café samt festvåning ligger på Lidingö utanför Stockholm. Det var otroligt roliga år men makalöst med jobb och slit. Gården jag drev heter Långängens Gård och jag drev den under tre år innan jag sålde. Skälet var just att jag var ensam att driva stället (även om jag hade anställda) och jag jobbade nästan dygnet runt och kände att jag skulle inte skulle orka fortsätta i det tempot med att jobba 100 timmar/vecka. Jag ser ändå tillbaka på tiden med varma känslor för jag hade så roligt och älskade stället. Jag lyckades tack och lov kliva av i tid så jag fortfarande kunde ha kvar mitt intresse för matlagning och bakning. Hade jag fortsatt längre hade jag förmodligen aldrig velat se en kavel mer i hela mitt liv.

Är du i krokarna av Lidingö någon gång så är Långängens Gård värt ett besök för det drivs vidare i samma anda som jag drev det med hembakat bröd och goda luncher. Blev glad (men förvånad) då jag såg kakdisken på bild i Pernilla Wahlgrens blogg, flera av mina kakor (och mina recept) bakas där fortfarande tydligen :)!

Kika gärna på Pernilla Wahlgrens blogg för att få en uppfattning om gården. Nu har det gått några dagar så du kanske få "klicka" ett par sidor för "äldre inlägg".

http://www.pernillawahlgren.se/

(Hittade denna bild av Långängen på nätet)
Väl värt att ta en tur ut till Lidingö om du har tid över i Stockholm någon gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar