måndag 16 maj 2011

Smått handikappad...

Mia säger:

Oj, idag var en intensiv dag på jobbet, mycket p.g.a branden i Nordmaling som det stått om i både VK och VF idag. Den sk "tekniska utredningen" pågår fortfarande så ännu vet man inte vad som startade branden.

På lunchen kvistade jag över till Haga och lämnade in bilen på Motorcentralens plåtverkstad och där ska den vara i drygt en vecka! Herregud vad handikappad jag är och kommer att vara nu i ca en vecka. Fick skjuts hem av en kollega och sen var det bara att promenera och hämta barnen på dagis respektive skolan.
Ingenting jobbmässigt, dagtid kan jag nu boka upp. Hur klarar man sig utan bil?! Ingen hyrbil fick jag heller trots att jag gullade och försökte prata omkull verkstadschefen ;). Bilreparationen är nämligen en reklamation som Wolkswagen har tagit på sig då det är ett fabrikationsfel på avrinningen från rutan (så vattnet hamnar inne i dörrarna) och vintertid blir stora isklumpar inne i dörren som "bryter upp dörren". Glömde att ta en bild på hur min stackars bil ser ut efter den här vintern och nu är det för sent.

Direkt efter middagen var överstökad här hemma så hann jag gå ut på en skön (och välbehövlig) kvällspromenad med Petra innan dimman slog till.

Nu är barnen lagda och jag blev nyss sugen på te, det var ett tag sen nämligen teburken kom fram men det måste nog bero på det ruggiga vädret. Mina bloggvänner har tidigare visat bild hemifrån mig på de urfiffiga tepåsar jag hittat på mataffären och dom kan vara värda att tipsa om en gång till!

Finns i alla mer välsorterande mataffärer
Såååå himla skönt att slippa "boss" i koppen och sitta och spotta dessa eller sila mellan tänderna :)
Mitt favvo-te sedan länge är "Chai" - så gott! Kantums löste är en hit.
Enda nackdelen med kvällste är att man gärna vill ha någoting gott till... Magen börjar liksom alltid att kurra lefter dom första klunkarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar