fredag 27 maj 2011

Om en lömsk räv

Maria säger:

Fredag och vilken trist dag, iallafall vädermässigt. Regnigt och kallt. Tur man besitter förmågan att hitta på både det ena och det andra. Just innan lunch hade dottern en tid på BVC så jag hämtade henne på dagis och åkte dit. Lite gråt och tandagnisslan då de tog en snabbsänka på henne men suddet med en giraff på gjorde att det strax att det onda var glömt :)

Lunchen spenderades sedan med kollegan Kicki hemma hos bloggbruttan Emma. Den var inplanerad sedan länge så efter BVC tog jag lillan med mig och åkte dit. Förutom intag av mat så stod husesyn efter all renovering  på agendan och så bjöds vi på en otroligt god paj. Emma har verkligen koll på inredning och jag blev så inspirerad av att se hur fint de fått till det därhemma!

Fantastiskt god paj, Emma kanske även bjuder på receptet?




Efter lunchen fick lillan hänga med mig på jobbet en stund. Hon tycker det är jättekul att följa dit men jag kan känna mig liiiite lätt stressad över att hålla reda på henne och jobba samtidigt...tur man har schyssta kollegor som avlastar ;)

Kollegan Kent busade med henne och låtsades ta hennes pengar, då utbrast hon "mamma, det var HAN som tog dem - den där lömska räven". Ha ha, vart får de allt ifrån? Underbart. Blir att skriva ner och damma av i något tal i framtiden ;)
Gonka ritar en gris
Lillan färglägger
Lillan visar att hon visst kan vara tyst ;)
Pippi
I eftermiddag minglade vi, Emma kommer berätta mer om det! Nu skall jag väcka sambon som somnade i soffan för ett tag sedan, vilken otur att jag hann blogga klart ;) 

Trevlig kväll på er bloggisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar