söndag 22 maj 2011

Stockholm i mitt hjärta...

Mia säger:

Lite lång frånvaro ifrån min sida tyvärr men jag har varit i Stockholm sen i torsdags och kom hem först i eftermiddag. Älskar verkligen Stockholm men "borta bra men hemma bäst".

Jag flög ned med "morgonfakiren" på torsdagen för att ha möten hela dagen och sen ha en avtackningsmiddag med boule på kvällen för en kollega som slutar på företaget. Jag glömmer oftat bort att fota/dokumentera vad jag har för mig men "skällde" till denna kväll och kom ihåg det ;)
Prins Bertils Boulehall på Djurgården
Som ligger precis bredvis Rosendals slott och Rosendals Trädgård





 Efter en superkväll med god mat och boule-spel på Djurgården promenerade vi alla längs Djurgården på en skön kvällspromenad.




Fredagen jobbade jag på vårt nya, fina Stockholms kontor som min barndomsvän inrett och färgsatt som jag skrivit om tidigare. Maken kom ned på dagen för vi var bjudna på bröllop i huvudstaden på lördagen.



Efter jobbet hann jag och maken med en liten "afterwork" tillsammans innan vi åkte ut till våra goda vänner i Täby för att umgås, äta god middag och övernatta hos dom.


Make med stor-schnuuuus inlagd :)



På lördagen sen stod bröllop på schemat och det var en helt magisk dag vädermässigt så brudparet kunde verkligen inte ha mer tur med vädret. Vigsel och middag var på Långholmen (vid Söder) och det blev en fantastisk dag och kväll! Så himla trevligt, uppsluppet och härligt! Faktiskt ett av dom trevligaste och bästa bröllop jag någonsin varit på!

Det vackra brudparet "Lumpa" och Louise med vigsel i det gröna


Vi hade denna lördagsnatt bokat Scandic Sjöfartshotellet vid Slussen och här kommer en varning... BO ALDRIG DÄR! Världens minsta rum som minst sagt gav klaustrofobi! Man fick i princip backa in i rummet för att komma in. Vi hade dessutom bokat dubbelrum men fann två, mer tältsängsliknande sängar i var sitt hörn i det pyttelilla rummet.

När jag bor på hotell brukar jag nästan mest längta efter den goda hotellfrukosten men inte ens den var god. Trista bake-off bröd med torra pålägg, litet utbud över lag och äckligt kaffe. En "överkryssad geting" för detta hotell från min sida så bo inte där om du funderar på att boka hotell i Stockholm.

Idag hann vi inte med så mycket förutom att checka ut och flyga hem till våra små troll som min mamma haft hand om i helgen. Vi hade lite mindre än en timme över och begav oss då till Humlegården för lite slappande i solen innan hemfärd.





Är så uppfylld av en extremt hektisk långhelg i Stockholm med så mycket trevligheter att här hemma blir det sänggående alldeles strax för att vara "människa" imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar