onsdag 11 maj 2011

Nostalgiprogram

Mia säger:

Fulltecknad jobbdag idag och imorgon väntar tidig morgon och en Luleå-resa med sen hemkomst så imorgon blir det nog inget inlägg då från min sida tyvärr.

Den lilla stund som blev med barnen ikväll hade vi en nostalgistund ihop som t o m roade mig ;) Jag har sen tidigare köpt ett par DVD:s (2 för 99:-) med underbara "Kalles Klätterträd" och "Magister Flykt" och barnen gillar verkligen dessa! Magister Flykt följde med mig och mina barndomsvänner på skoj ända in i tonåren så än idag kan jag ramsan: "Inga Sörman, Inga Sörman kommer alltid för sent, kommer man försent så stör man. Sven-Gunnar En han tror på Sörman. Gustaf Karlsson tror att det är lite sanning i. Magister Flykt tror att hon har livlig fantasti. Tvillingarna Jansson tror att hon ljuger".
Kommer någon annan ihåg den ramsan förutom mina kompisar Helena och Anna-Lill?
Kalles Klätterträd och "drömmer om din Emma"

Magister Flykt



Man inser också att man inte är purung längre... Den senaste trenden med plagget one-piece...

Får mig bara att tänka på...


Urcellen Ellen! Bara du som 70-talist som mig förstår nog vad jag menar ;) = en aningen barndomsskadad kanske ?!

1 kommentar: