tisdag 3 maj 2011

Har fukt i garderoben...

Mia säger:

Insåg i morse att vi måste ha fått fukt i garderoberna! Alla MINA kläder har liksom krymt... Det stramar, sitter åt och bullar över på helt fel ställen! Sommaren närmar sig och det är ju halvkul att gå omkring i stora tält-tunikor hela sommaren lång. Obefintligt med träning den senaste tiden och massor av goda middagar etc har fått sina konsekvenser... Jag är totalt karaktärslös för ni som känner mig så hur jag ska kunna vara konsekvent i att äta mer nyttig mat, vara mer motståndskraftig mot godsaker och träna mer vet i gudarna men idag gjorde jag ett första tappert försök i middagsväg. Maken åt med halvgod aptit eftersom han HATAR grönsaker men jag tvingade honom att äta med mig. Kvällens middag blev rostad zuccini, paprika och rödlök. Toppad med lite fågelfrön och feta. Grilladkyckling, keso och en avocadoröra blev det till.


Efter middagen tog jag med mig barnen ned till MVG-gallerian för att fixa några små inköp till dom. Givetvis ville dom ha allt annat än vad som stod på inköpslistan men jag lyckades vara konsekvent och säga nej fastän det blev många "dumma mamma". Sonen hittade en dröm-outfit som han ville prova och prova fick han men inget inköp här inte. Jag sa istället att "det får du önska dig tills du fyller år". Snygg tyckte han att han blev i alla fall!



Efter MVG-gallerian åkte vi in på Åhléns där jag skulle köpa en försenad födelsedagspresent till en kompis och i den rushen sprang jag förbi en liten söt väska - SOM VAR PÅ REA! Kors i taket tänkte jag! Jag har aldrig i hela mitt liv hittat något på någon rea och har aldrig tur med nedsatta priser men uppenbart har turen kommit till mig nu :)! Denna kan säkert komma till användning någon sommarkväll på stan eller till någon fest. I rosa skinn (äkta) från märket "Wera", ord pris 349 kr, nu 79 kr!!!



Innan jag avrundar för kvällen blir det givetvis en sväng till det urtrista rummet nere i källaren ni fick läsa om igår ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar