tisdag 17 maj 2011

Målbild

Maria säger:

Godmorgon alla bloggfisar. Ibland behöver man något att fokusera på för att motivera sig lite. Jag har ett jätteroligt och stimulerade jobb men den här resan satte mig i en semesterlunk som gör att jag behöver peppas upp i tempo igen.
Dagens mål att fokusera på är detta. Kaffe från kaffemaskinen gjort på nya bönor köpta på Starbucks samt riktigt bloggfika: Macarons. 

Mamma hade aldrig smakat
Jag köpte dem i den nya spektakulära gallerian, Plaza de Toros de las Arenas i Barcelona. En superfräsch galleria i flera plan med väldigt mycket fina butiker. Shoppingtips! 


Där fanns en liten butik som bara sålde macarons. Tyvärr blev de både mosade och provsmakade innan jag hann fota men visst ser de ganska goda ut? Ikväll efter middagen blir det alltså kaffe med dopp :)

En lite råtta har visst varit framme på den rosa
Barcelona är tyvärr känd för sina ficktjuvar. I denna galleria tog jag en kvinna på bar gärning med fingrarna i syltburken. Jag visade en blus för mamma, höll den i luften, då känner jag en fjäderlätt rörelse vid midjan och tittar dit. En kvinna har öppnat dragkedjan på min axelremsväska men som tur var inte hunnit ta något. Tur! Hade både kontokort och mobil där. Flera vi pratade med hade varit med om liknande saker så håll hårt i peninga om ni åker dit.

Nu njuter vi och fokuserar denna ljuva tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar