lördag 14 maj 2011

Bilen

Malin säger:

Jag har blivit brädad. Av en bil. För några veckor sedan köpte Per tillsammans med kompis en gammal charger från 1970. Och omvårdnaden och kärleken som den bilen får.... Imorse till frukost åt barnen blåbärssmoothie. Efter frukosten skulle Per och barnen ned till Pers jobb och tvätta bilen ( för ungefär 20e gången) Barnen fick stränga order om att tvätta sig ordentligt kring både mun och händer innan de fick sätta sig i bilen.  Man måste vara ren innan man sätter sig i pappas bil! Kan inte låta bli att tycka lite synd om vår Saab, man kan nog räkna på sina tio fingrar de gånger den blivit tvättad på de fyra år vi haft den.

Något positivt har bilen ändå fört med sig. Vi har ett varmgarage som mest används som återvinning, proppfullt med all möjlig bråte och vi har aldrig haft plats att köra in bilen. Men nu! Helt plötsligt är garaget rensat, chaaargern kan ju inte stå utomhus nej det går inte för sig :-)
Om jag ska vara ärlig är det faktiskt ganska kul att åka i chargern, den går väldigt fort, fast den lever om nåt fruktansvärt. Undrar lite vad grannarna tycker.. Dessutom kan jag tycka att det är lite pinsamt att den väcker så mkt uppmärksamhet, men jag tror att jag är lite traumatiserad från när jag var liten. Min Pappa hade nämligen en stor amerikanare med trasiga ljuddämpare som han ibland skjutsade mig till skolan med när jag gick i mellanstadiet. Oerhört pinsamt för en 11 åring, man ville ju som int va eljest :-)

Nu ska jag snart iväg på trevligheter! Ha en bra dag!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar