måndag 14 februari 2011

♥ Valentine´s day ♥

Maria säger:

Idag är det alla hjärtans dag, ett kommersiellt jippo som ändå har en poäng. En dag att stanna upp och värna lite extra om nära och kära.

I min familj tände vi ljus och åt en god middag. Jag fick en härlig blomsterkvast! Lillan fick ett litet paket med en silverring i som hon redan hunnit tappa bort. Till sambon hade jag beställt ett smycke som inte hann bli klart. Ingen ordning alls.


Det har varit kallt idag. Just nu visar termometern -22,2 grader. Enligt prognosen skall hela veckan bli kall, ca -25 till -30 grader har de utlovat. Burr. Är verkligen less kylan nu och på tjocka, trista, otympliga kläder.

Isiga fönster på kontoret

Hade tänkt ta mig ut på en långpromenad ikväll med den stränga kylan sätter stopp. Min gräns går vid ca -14 grader. Är det kallare än så tycker inte jag det är skönt att gå. Tänker istället bekanta mig med något jag fick i julklapp...

Ett promenadband. Tanken med bandet är att aldrig kunna skippa träningen på grund av yttre omständigheter. Kyla, regn, mörker, halka, blåst eller att sambon är bortrest. Nu kan jag inte skylla på något av det längre.

Bandet kostade ca 4 000kr och jag har hittills gått på det en gång i 45 min. Mitt livs dyraste promenad. Kan tänka mig att betala ca 5 kr per promenad. Då måste jag alltså gå 800 ggr innan jag når break even! Oh My God! Jag måste alltså gå typ varje dag i över 2 år. Ha ha ha....

Tror jag hoppar på bandet nu lagom till Spårlöst på TV4. Då är det ingen som kan lista ut den riktiga anledningen till varför jag egentligen gråter ;)

En extra blöt puss till de andra fina bloggbruttorna och till min kära mor & syster Millan! Love ya all!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar