tisdag 8 februari 2011

Julius ♥

Maria säger:

Om några veckor skall jag och min familj på dop. Min älskade syster Camilla och hennes fästman skall döpa sin son. Det skiljer 5,5 år mellan mig och min lillasyster och nu är hon också mamma. När jag tänker på det uppfylls jag av en stark känsla av hur mäktigt och stort livet är.

Tiden går så fort. Minns det som igår när vi var små. Vi hade så mycket roligt ihop, självklart blev det en del tjuvnyp men vi visste ändå alltid att vi hade varandra. Tack för att du finns syrran! 

Love u sis!

Dessa rader har jag alltid tyckt om, de säger mycket och är så tänkvärda.


Önskan
Jag önskar dig inte guld, mitt barn
ej heller pengar och makt.
Jag önskar dig modet att vara dig själv
och stå för det ord du har sagt.
Jag önskar dig inte en stenfri väg,
men kraften att vägen gå.
Jag önskar dig kärlek i rikligt mått
och vänner att lita på.
Av: Peter LeMarc


Vad man skall ha på sig på dopet måntro?




1 kommentar:

  1. Åhh vad du är fin! Tack syster för att just du finns!
    Fin dikt, kanske att läsa på dopet? :)
    Fin klänning oxå, den fåru inte ha för du får inte va snyggare än mig! ;-)

    SvaraRadera