lördag 26 februari 2011

Spagettiben

Maria säger:

Oh what a day! Typ värmebölja med +2 grader och obetydlig vind, solen har tittat fram även om jag mest sett den lysa över bergstopparna på andra sidan dalen. Underbart hursomhelst.

Vi var ute tidigt i backen och har åkt hela dagen. En liten lunchpaus i Centrumhuset där vi träffade några bekanta som vi tog en kaffe med. Trevligt.

Jag och sambon turades om att ta några åk på egen hand och jag upplevde ett superåk i en svart backe som fick mina ben att kännas som spagetti...



Nu har vi just ätit en god enkel middag. Vi fräste torsk och lax samt värmde på en förpackning Kelda fisksoppa. Soppan toppade vi med nyskalade färska räkor. Till detta njöt vi ett varmt vitlöksbröd.

Lillan fick bestämma sin middag helt själv och valde pannkakor och glass. Tack mormor för att du introducerade glass som tillbehör till pannkakor ;)



Nu lockar en het bastu och mellon (kan den verkligen locka?). Backen ser onekligen härlig ut ikväll men mina ben säger bestämt ifrån.



Pöss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar