torsdag 17 februari 2011

Minnen och Tandtroll

Malin säger:

Morgonen startade lätt kaotiskt då städfirman  ringde på dörren. De brukar alltid komma på eftermiddagen men idag kom de alltså flera timmar tidigare. Barnen hade nyss vaknat och jag och Per låg fortfarande och trynade i sängen.( Lyxat till det med semesterdag tillsammans mitt i veckan) Lite halvstressigt mao eftersom det krävs en viss förstädning för att städet ska kunna göra ett bra jobb.

Vi kastade på oss kläderna, tog varsitt barn och åkte iväg på olika håll. Tycker det är skönt att göra så ibland. Låta varje barn få några timmars egentid med varsin förälder. De brukar få önska vad de ska göra och idag var det jag och Alvin som skulle hitta på något. 
Alvin valde som alltid en  fika på cafe. Mycket bra ide tyckte Mamman. Sagt och gjort. Kycklingmacka och Semla på NK. I dealen idag ingick också att få välja ut något, leksak eller klädesplagg och Alvin valde ett par nya byxor och en coool luvtröja. Detta inte riktigt enligt Mamman önskemål  men hon höll tyst. Det är ju inte hon som ska bära kläderna.




Sen ett besök hos tandläkaren för Mamman som käkat för mycket snarr.
Måste ge en eloge till min Tandläkare. Alvin fick sitta på en stol alldeles bredvid mig och hon förklarade mycket pedagogiskt alla moment som utfördes. Eftersom jag inte är ett dugg tandläkarrädd tror jag det är bra att han får följa med och se hur det kan gå till när man ska laga en tand. Jag måste dock ha fått en hejdundrande bedövning för nu, flera timmar senare har jag knappt någon känsel i halva underkäken. Var länge sedan jag lagade en tand sist så jag kommer inte ihåg riktigt hur länge det brukar sitta i, har för mig att det brukar släppa rätt fort?


Hos Tandläkaren...

Nu har jag ägnat en stund åt att rensa i källaren. Hittar alltid en massa gamla saker, blir nostalgisk och kastar allför lite.

Minnen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar