fredag 11 februari 2011

Lost in space!

Maria säger:

Dagen började med att jag hittade två (!) par av mina egna vantar i "borttappat-lådan" på dotterns dagis. Tänkte att nu räknas väl jag också som barn och får snart både inskolning och egen ansvarig fröken ;) Förvirrad är ordet. Ibland är man extra glad över att det är just fredag!

Tränade på lunchen. Body Balance. Solen lyste in i träningslokalen och det blev en nästan religiös stämning innan passet drog igång. Det var så skönt. Kan verkligen rekommendera Body Balance till alla otränade som vill komma igång på ett lämpligt sätt i sin egen takt. Passet blir jobbigare ju mer man lär sig och starkare man blir, vilket gör det lätt att anpassa till där man är just nu.

På avslappningen var det väldigt nära att jag skulle börja dra timmerstockar...Zzzz.....



Jag är en periodare när det gäller träning och är oftast i en icke period men nu verkar det faktiskt ha lossnat? Min plan har varit att variera mig efter humör, lust och tex träningsverk. Har varvat Body Balance med Afro och Step.Tänker även testa Core.

Har haft som mål att träna minst 2-3 ggr per vecka plus powerwalks. Har gått ganska bra förutom sista veckan då jag varit förkyld. Tror att man måste hitta något man tycker är kul, sätta upp ett mål och sedan bara köra. När det känns tungt så får man tänka att det är som ett jobb, man måste gå dit när det är bestämt att man skall vara där. När man väl kommer över tröskeln vill man inte vara utan träningen. Behöver endorfinet.

Hämtade dottern tidigt och åkte sen till Stadsbiblioteket. Bloggbruden Åsa har inspirerat mig genom att under många år vara flitig besökare på bibblan.

Detta var första gången som dottern verkligen uppskattade att gå dit. Hon gick runt och tittade på alla böcker och lekte med andra barn.

Jag räknade ut att det var ca 12 år sedan jag lånade en bok senast men idag fick jag ett nytt lånekort och vi lånade 16 st böcker så jag gissar att det här bara är början!

Ikväll skippar jag Let´s dance, herregud känns som att man har sett allt det där bensprattlet förut. Skavlan får det bli! Eller, om jag känner mig själv rätt, så kommer jag att fastna framför datorn :-)

Vad gör ni ikväll?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar