tisdag 22 februari 2011

En kladdis

Emma säger:

I kväll är katten borta, så råttorna har myskväll. Ätit favoriträtten, pannkaka med sylt, och bakat kladdkaka. Själv ser jag bakning som terapi, tycker det är rogivande, och smaskigt på köpet :) Är så glad att jag har hittat en liten kille som gillar att baka lika mycket som jag gör (men först och främst att slicka i sig smeten).


Ingen smet fick lämnas åt slumpen


Den färdiga kakan, platt och fin


I går var jag och hälsade på en kär barndomskompis. Vi är fyra tjejer som brukar träffas så ofta vi kan. Det är alltid så skönt och avslappnat när vi umågs, och trevligt!! Det blev i alla fall stressigt efter jobbet så middagen fick lida. Jag är så värdelös på att laga mat när jag är hemma själv. Fil är min bästa vän, men i går spetsade jag till det med en lyxig korvmacka.



Gött med en körvmacka

Tur att vi blev bjudna på gofika, semlor.

En uppäten semla...


Sötnosen Thea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar