torsdag 10 februari 2011

...och de blåa skoskydden....

Maria säger:

Idag har jag varit på utbildning med jobbet. Kul och lite ovant att sätta sig i skolbänken igen. Ämnet var Marknadsföringsjuridik och det var verkligen intressant med en fördjupning.

Ofta när man är på utbildning eller konferens brukar det vara härligt för- och eftermiddagsfika. Man sitter ner och lyssnar hela dagen och äter samtidigt för hela veckan ;)



 Jag väljer att tro att man behöver det där extra lilla söta för att hjärnan går på högvarv av all ny information...


Efter utbildningen stressade jag iväg på dagis för att hämta dottern. Jag hade nog en hel del annat i tankarna för jag gjorde en klassiker som nog de flesta småbarnsföräldrar varit med om någon gång...glömde att ta av mig de blå skoskydden!



När jag kom ut och upptäckte min miss kollade jag såklart först om någon sett mig (hemska tanke) sen skyndade jag mig att fota bildbevis till bloggen ;)

Tur att jag bara hann just utanför dörren, vet av tidigare erfarenhet att det är väldigt halkigt att hinna ända till bilen...

Om ungefär en halvtimme bänkar jag mig framför SVT1 för att se Antikrundan som sänder från deras tidigare besök i Umeå.

Hoppas att man inte är med själv. En sliten småbarnsmamma från 70-talet med repor i lacken...;)


Go kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar