tisdag 22 mars 2011

Vardagslyx!

Mia säger:

Idag har jag varit tur & retur till Stockholm över dagen i jobbet. Det är så härligt att emellanåt åka till vårt huvudkontor i Stockholm och få en "boost" av storstan! Vårt kontor har nu dessutom flyttat till nya lokaler och nu i centrala Stockholm där det alltid är högsta puls. Extra stolt att vara norrlänning är jag dessutom för dagen då det visat sig att min barndomsvän Magnus har varit inredningsarkitekten som ritat hela vårt supersnygga och moderna kontor! Superimponerad Magnus!

Innan taxin bar av tillbaka till Bromma flygplats hetsade jag iväg till Hötorget för att passa på och köpa lite färska blommor till hemmet. Det är verkligen en fantastisk tillgång med alla dessa blomförsäljare (dessutom så bra priser!) som storstan erbjuder och jag saknar den möjligheten till lite "vardagslyx" här i Umeå. När jag  bodde i Stockholm unnade jag mig nästan alltid att ha snittblommor hemma av något slag. Nu för tiden blir det si och så... Dels på grund av att utbudet i blomsterbutikerna är mest "tantblommor" och hittar man väl en blomma man gillar kostar den 40 kr per kvist! Dagen njutbara och otroligt prisvärda köp blev en av mina favoritblommor, vit ranunkel.



Härligt pulserande Hötorget i Stockholm

DOCK... hann jag bli lurad också av en sabla torghandlare! Jag tänkte passa på och köpa en rejäl bunt med storbladig- och riktig koriander (inte den trista småbladiga i kruka) och bad vänligt torghandlaren om det. Han log vänligt, pratade på och stoppade raskt ned den stora knippen i en påse. Givetvis försökte han sälja på mig halva frukt- & grönsaksdisken men jag tackade vänligt nej och betalade för min koriander som jag var så nöjd över... Trodde jag! Väl hemma tar jag upp "koriandern" och inser att han lurat på mig BLADPERSILJA! Nej, det var inte av misstag tror jag för en annan torghandlare hade nämligen sagt att det var helt slut på koriander innan min lurendrejare-till-torghandlare ropade och sa att han hade...! Morr!

Min sk "koriander" :(



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar