fredag 25 mars 2011

Lus i vårt hus!!!

Mia säger:

Ve och fasa! När jag idag skulle borsta dotterns hår (som var hemma och sjuk även idag) så upptäcker jag till min förskräckelse att det "rör sig" i hårbotten! Vill egentligen skrika ut min panik men lyckades hålla mig lugn inför henne. Missar ett telefonsamtal när jag står mitt uppe i lusupptäckten och vart var inte samtalet ifrån..., jo dagis så klart! En fröken hade upptäckt kryp även i håret på sonen.

In med dottern direkt i bilen och till dagis för att plocka upp lus-brorsan och direkt iväg till närmaste Apotek för att köpa lusmedel. Hem direkt för att köra avlusning (precis som i Madicken ;)) på oss alla tre. Maken är bortrest på skoterresa så barnen har fått sova med mig i dubbelsängen och tätt har vi legat så för att ta det säkra före det osäkra körde jag en omgång på mig själv också men vid själva luskamningen upptäckte jag tack och lov inga löss på mig själv.

Gud så äcklig med löss säger jag bara! Jag har nu en saneringsdag framför mig med att bädda rent i alla sängar, lägga mössor, kammar och borstar i frysen. Städning av hela huset får vänta tills imorgon för efter denna otrevliga upplevelse väntar en afterwork med en väninna som förhoppningsvis kan rädda upp dagen.
Afterworken kommer välbehövligt kan jag säga ;)!


Trevlig helg till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar