måndag 21 mars 2011

Nya bloggbruden

Mia säger:

Efter peppande och viss övertalning ;) från övriga bloggbrudar är jag nu den nya medlemmen i blogg-gänget. Jag delar tjejernas alla intressen men brinner nog mest för matlagning, bakning och inredning. Jag har tidigare drivit café och restaurang men sålde den i tid innan jag helt hade lessnat och aldrig velat se en kavel mer i hela mitt liv så intresset finns fortfarande kvar men nu bara på hobbynivå.

Idag har varit ännu solig och härlig vårdag där man känner hopp om att denna eländes långa vinter någon gång kommer att ta slut. Barnen fick ett ryck och gick ut på altanen utan kläder (dottern hade rotat i lådorna efter sommarkläder som hon till och med som hon tagit på sig) för att göra en snögubbe som senare fick namnet "Bert". Dock fick dom ta på sig lite mer kläder innan dom helt tog tag i snögubbstillverkningen ;).



Måndag och allt kände jag att jag hade lite extra energi över sen helgen så när jag ramlade över lammfärs på affären fick jag feeling jag för lite medelhavsmat. Jag valde att laga lammfärsjärpar (typ turiska köfte), smaksatta med bl a sambal, curry, spiskummin, persilja, lök och turkisk yogurt. Till det blev den en tabbouleh på fullkorns-couscous och med de grönsaker som fanns hemma i kylen. Givetvis en klick tzatziki behövdes för att göra rätten komplett!


Kvällens middag(till oss vuxna)


1 kommentar: