måndag 21 mars 2011

Snygga vår/sommarkläder

Maria säger:

I går shoppade sambon & dottern på H&M. Sambon hittade ett par orange/röda chinos och en ursnygg skjorta med coola detaljer på armbågarna.


Dottern fick ett par nya strumpbyxor och nya linnen.


Själv införskaffade jag mig hårspray. Elnett Satin är en gammal klassiker som verkligen ger volym utan att bli för hård. Lukten är väldigt damig och inte så god, tyvärr. Jag använder oftast en spray för volym och sedan en annan för att fixera. Proffs är ett bra "klister"även om den också har en starkt lukt, nästan som snus.


Inne på Kicks hittade jag en ny doft jag fastnade för. Fick ett litet doftprov som jag skall använda för att se om jag trivs i den.


Acqua di Gioia by Giorgio Armani. Dofter är svåra att beskriva. På Kicks hemsida skriver de såhär: 


Doften inspirerades av Armanis besök till öar såsom Antigua i Västindien och Pantelleria i Italien. Tanken bakom den är att den ska påminna om vatten, som en källa till glädje och behag, en glädjefull tjusning och beroendeframkallande akvatiska tränoter berörda av solfyllda blomblad. Doften är rotad i naturen och i vatten!

Lät väl naturligt och bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar