onsdag 23 mars 2011

Piggelin

Maria säger:

Riktigt skön dag igår. Min underbart snälla svärmor hämtade lillan tidigt på dagis och sen bjöd hon oss på middag. Biffar, sås, potatis och egen inlagd gurka. Husmanskost när den är som bäst! Min goa svägerska L var också där med sin lilla gumma. Trevligt att träffas, blir allt för sällan!

När vi kom hem på kvällen drog jag igång stora rensaochgåigenomgarderobsprojektet.

Typiskt mig att ta tag i sådant på kvällen. Jag är en riktig kvällsmänniska. Älskar att vara vaken då resten av världen sover. Släcker ner överallt och känner mig riktigt tillfreds med att vara själv.

Det vore ändå bra om jag la mig lite tidigare men jag tycker det är svårt (tråkigt) att varva ner på kvällen. Har börjat dricka detta the som är fritt från koffein och innehåller en massa örter. Tycker faktiskt att jag kommer just till ro av det. Det kanske är placebo - men who cares? Jag tycker det fungerar, fast det är lite skum smak ;)


Min kollega är en riktig piggelin nuförtiden och som han bunkrat upp med Ginseng är det nog inte så konstigt!


Vad gör ni för att vakna upp efter denna långa vinter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar