tisdag 29 mars 2011

Tröttilainen

Maria säger:

Igår hade jag en dålig start på morgonen...

Allt började med att min väckarklocka fick tuppjuck och ringde kl 05:20 istället för 06:20. Jag som sov som tyngst förstod inte hur mycket klockan var eller varför det ringde. Blev uppjagad då jag trodde jag hade försovit mig och hade svårt att somna om.

Hade inte stoppat i motorvärmaren och hade ingen isskrapa så jag försökte skrapa med ett kundklubbskort från plånboken som givetvis gick av på mitten. Den tjocka isen på rutan skrattade hånfullt. Lillan började klaga på att hon frös.

Vindrutetorkarna som var helt fastfrusna var igång sedan gårdagens snöoväder och bladen på båda torkarna nöttes av när jag startade bilen och det såg ut som små bitar finsk lakrits på rutan. Halvägs på väg till jobbet kom jag på att jag i all hast inte fått med mig arbetsdatorn och fick vända. Hamnade då i typ 1 km lång bilkö och svetten började långsamt rinna nedför ryggen....

Är rätt säker på att det är många som känner igen sig, en sak börjar fel och då kommer resten som på ett pärlband. Hoppas dagen idag blir bättre ;)

Nåväl, inget speciellt på tv:n igår och jag hade redan varit ute på en långpromenad så jag bäddade ner mig tidigt och fortsatte läsa på boken jag påbörjade i lördags.

Solglajjorna har bytts ut till läsglasögon...

Alfahannen av Katarina Wennstam som är den avslutande boken i triologin om mäns våld mot kvinnor. Första boken heter Smuts och andra boken Dödergök.

De två första böckerna var väldigt bra men råa. De handlar om våld och förtryck av kvinnor, prostitution och sexköp. Författaren är väldigt engagerad och vill föra fram ett viktigt budskap.

Boken Smuts hade jag svårt att släppa ur tanken efter jag läst ut den. Den känns väldigt verkligt skriven och det är nog därför den berör på djupet. Läs dem om ni får möjlighet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar