tisdag 11 januari 2011

Torra tassar!

Maria säger:

Jag har (som alla andra) tagit tag i träningen lagom efter julhelgerna. Har bland annat kört Body Balance.

För er som inte vet vad det är, kan jag berätta att det är ett program med blandade övningar från yoga, tai chi och pilates. Träningen sker i grupp med en instruktör, man utgår från en yogamatta och man är....b a r f o t a.

Jag upptäckte att det var väldigt länge sen jag hade ett nära möte med mina egna fotsulor (vissa övningar är verkligen utmanande)...

Bara för att man stänger in fötterna i varma sockar och skor hela långa vintern får man inte glömma bort dem :)

Här ett bra budgetalternativ på en fotkräm från Apoteket som jag verkligen gillar.




Ta en dusch eller gör ett fotbad. Fila och smörj sedan in fötterna, på med ett par sockar och låt verka över natten. Kuren gör dina fötter mjuka, lena och lämnar en lätt doft av eukalyptus. Fungerar även bra på torra armbågar.

Sen kan du i alla fall inte skylla utebliven träning på torra tassar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar