lördag 15 januari 2011

Mat i New York


Åsa säger:

Det var längesen jag var i New York men jag hoppas återvända dit snart!
Fram till dess gluttar jag i min mapp där jag b la sparar tips på restauranger, caféer, shopping, sevärdheter mm.
Jag tänkte dela med mig av några matiga tips:

Joe´s Shanghai
9 Pell Street
Jag älskar asiatisk mat så Joes dumplings vill jag absolut inte missa för de ska vara nåt alldeles xtra!

Quality Meats
57 W 58th Street
Jag är gift med en man som allt som oftast beställer in kött när vi äter ute så med honom vill jag ta till Quality Meats. Här får man den perfekta sirloinsteken och servicen sägs vara tipptopp.

wd-50
50 Clinton Street
Denna restaurang ligger med på listan av världens bästa restauranger. Kocken Wylie Dufres är känd för sina fantastiska matkreationer. Gå gärna in på www.wd-50.com så får ni en hum vad jag pratar om.

Shake Shack
Madison Avenue
Inget amerikat utan en burgare. På Shake Shack kan man få vänta i över 2 timmar på sin mat men det ska visst vara något utöver det vanliga.

Lyssnar på den här låten och drömmer vidare om Joes dumplings!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar