lördag 8 januari 2011

Teknikens Under

Malin säger:

I går var jag med min äldsta son, Alvin på bio. Vi såg Mastermind. Jag tyckte det var superspännande eftersom vi såg den i 3D.  Sonen tyckte filmen var bra men var inte  lika exalterad  som jag över de häftiga (!) effekter som 3D ger.
Hörde faktiskt flera förundrade små utrop av de andra föräldrarna, så Alvin var ju inte ensam om att ha en nördig förälder iaf. Pappan i raden bakom måste dessutom ha tyckt att det var århundradets roligaste film för jag har helt allvarligt aldrig hört någon skratta så högt och mkt på en biosalong förut. Barnen i raderna framför vände sig om för att se vem det var som var så lättroad :-)


Tänker att det kanske inte är så konstigt ändå, att vi som är födda kring 70-talet är så faschinerade av teknikens utveckling, jag menar som 8-åring var man ju den coolaste katten  i kvarteret om man råkade ha en videospelare hemma, hade man dessutom en kassetbandspelare med inbyggd skivspelare... say no more.
Filmen var iaf riktigt underhållande och kan rekommenderas till både barn, och vuxna med barnasinnet kvar.



Lite snöskottning hann jag med också.
Vardagsmotion när den är som sämst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar