lördag 22 januari 2011

Miss fu**ing perfect!

Maria säger:

Idag har jag varit nästan overkligt flitig och det känns skönt att vara bloggare så jag får möjlighet att skryta lite :)

Dagen började med lite för lång sovmorgon så jag åt snabbt en banan och drog iväg till Träna för mitt första pass Afropowerdance. Det var hur kul som helst men jobbigt och med bara en liten banan i magen tog energin snabbt slut. 

Allt gick ut på att gå in i sig själv och dansa, stampa, hoppa och svepa med kroppen i olika "afrikanska moves". Jag trodde inte att jag var så stel som jag faktiskt såg att jag var när jag råkade titta mig i någon av de stora speglarna som omgav träningslokalen. Högröd i ansiktet, flämtande och stel som ett kassaskåp  - jag såg helt vild ut ;)

Afro skall jag absolut prova igen, har redan träningsvärk så det kändes som att det tog bra!

Efter lite mat i magen var det dags att ta itu med en maratonstädning i dagsljus. Blir nästan provocerad när ljuset strömmar in genom smutsiga fönster och synliggör att städningen haft låg prioritet på slutet.

Glasbord är inte att rekommendera till barnfamiljer.  Kladd, kladd...
 Jag for fram med dammsugaren, torkade golven, tog toaletterna, torkade skåpsluckorna och dammtorkade medan högtalarna dundrade ut topplistan på Spotify. Sambon och dottern hade flytt fältet och jag måste erkänna att det var skönt att vara själv och nästan (bara nästan) lite kul att städa. Jag vet, det låter konstigt men jag har ärvt det av min mor. She loves to clean och det är faktiskt helt sant. Tokstollen

 
Mitt bästa tips för dammtorkning av typ alla ytor: bord, glas, porslin, you name it är Torky papper (luddar inte) och Ajax fönsterputs.

Happy lördag på er alla därute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar