onsdag 12 januari 2011

Chick lit goes Elegant Crime

Maria säger:

Jag att läsa, det har jag gjort ända sedan jag var liten. Deckare, biografier och annan skönlitteratur har slukats med god aptit. Sedan ett tag tillbaka har jag även läst en del chick lit.

Lättlästa böcker som roat den där sista stunden på kvällen då huvudet är fyllt av intryck och man inte orkar ta in mer. 

Denise Rudberg har skrivit många bra:
Vänninan, 2000
Storlek 37, 2002
O.s.a, 2003
Jenny S, 2005
Matilde, 2006
Åse, 2008

Nu har Denise Rudberg sadlat om och skapat en helt ny genre som hon kallar: Elegant Crime. (Kriminalhistorier i överklassmiljö.)

Den första av de nio planerade spänningsromanerna heter Ett litet snedsprång och den börjar jag läsa ikväll...(tack för boken B!)


Se vad Denise Rudberg själv säger om Elegant Crime!




Tips! Läs de två första böckerna Väninnan och Storlek 37  - de kan jag verkligen rekommendera om du också gillar chick lit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar