måndag 31 januari 2011

Pigg på vintern?

Åsa säger:

Nu börjar det ta emot. Även om jag ser ljuset i tunneln så känns det tungt; mörkret omger mig för ofta och för länge...

Finns det några tips, trots det, att känna sig pigg på vintern?

- Genom att vara aktiv, träna regelbundet och försöka tanka solens energi när den väl visar sig...

- Vila mer. Lite motsägelsefullt, men att vara snäll mot sig själv och ta det lungt när tillfälle ges. En powernap, sovmorgon eller "integöranåntingalls" lite nu & då.

- Mat. Mat ger energi. Varm mat som t ex alla sorters grytor ger mig en bra kick, samma med ekologiska råvaror med mycket färg.
Mat lagad med kärlek & kvalitet framför kvantitet :)

- Choklad, mörk choklad, håller mig på bra humör!

Kvällens morotssoppa (präktigt vá!)...


...gav i alla fall mina 6-åringar bra spark i benen på simskolan! 

Snälla våren; kom snart!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar