torsdag 27 januari 2011

Konsten att förbränna en dammsugare!

Maria säger:

Kom just in från en väldigt skön powerwalk på 60 min. Termometern visar nollgradigt och det var verkligen najs att få lite luft. Trist att man sällan hinner gå på dagtid, skall försöka promenera nere vid älven i helgen och få lite ljus.

Strandpromenaden vid Umeälven

Hittade denna intressanta artikel som berättar att jag förbränt ca 200 kcal på min powerwalk dvs lika många kalorier som i en dammsugare eller 14 geléhallon. Inte så imponerande...

Mitt bästa tips när man är riktigt sötsugen är att gå och borsta tänderna. Den rena mintsmaken brukar kunna trolla bort tankarna på socker. Om inte det fungerar kan man prova att tugga tuggummi eller äta halstabletter.

Varning för att äta en hel ask, det gjorde jag en gång och det blev inte så bra då sockerfria produkter har en laxerande effekt ;)



Sov gott alla vänner därute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar