måndag 10 januari 2011

Fler som är förvirrade

Maria säger:

Ibland känner jag mig helt förvirrad. Går in i ett rum för att hämta en sak men när jag kommer in i rummet för mitt ärende har jag glömt vad jag skall hämta. Fick en bok i julklapp (tack syrran!) som heter: Mindfulness i vardagen.

Den handlar om att vara i nuet. Att inte göra en sak och samtidigt tänka på en annan utan man tränas i medveten närvaro och att göra en sak i taget. Detta är såklart ett helt annat inlägg, som jag inte kan skriva förrän jag läst ut boken. He he...

Så denna notis och det verkar onekligen som att det är fler som är förvirrade ibland. Glömma att låsa in interner?


Tur att det blev ett bra slut men jag kan inte släppa tanken på...kladdkakan...undrar vad de hade för recept?

Åsa - du kanske har något bra recept på kladdkaka?

2 kommentarer:

  1. Älskar din humor Maria! U Rock! ;) Kram E

    SvaraRadera
  2. Tusen tack! Känner mig inte så rolig som jag verkar vara ;) Puss!

    Maria

    SvaraRadera