måndag 24 januari 2011

Renovering

Malin säger:
   

Haft en ganska intensiv helg. Full rulle på jobbet och mkt födelsedagskalas. Har ju hört rykten om att det varit riktigt fint väder i helgen, nästan vårvarning enligt många facebook-statusar. I lördags hann jag ju med att se att solen lyste, men  igår hade jag faktiskt ingen aning om vad det varit för väder. För att komma till saken så idag tänkte jag idag iaf att nu jäklar ska jag ut i soolen. Då vi kom ut började det regna?. Men det är ju en ny dag imorgon och då är jag ledig, så då ska jag fan stå i givakt vid soluppgången.

Vi har ett renoveringsobjekt- Vår källare. Vi flyttade in det här huset för snart 7 år sedan. Då började vi riva väggar och  slita ut mattor i källaren. Sen vart det inte så mkt gjort på några år. För något år sedan tog vi tag i saken igen och gjorde klart bastudelen och nu har turen kommit till groventre och tvättstuga. Därför besökte vi idag K-Rauta för att inhandla klinker och allt annat som behövs för att renovera ett våtutrymme. Och det är inte lite kan jag säga.
Ska lägga in före och efter kort på vår renovering när det är klart. Dvs när jag är pensionär. Och då bor jag nog på ett demensboende.
Ikväll ska vi i alla fall sätta upp krokar, om jag får liv i maken som trynar i soffan. Ha en skön kväll!
 
Shopping vagnen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar