söndag 16 januari 2011

Söndagmiddag

Maria säger:

Söndag blev en riktig vilodag. Lillan slog "all time high" och sov till kl 08.40, chock!

Efter en lugn start på dagen fick vi spontan besök av Karro och Selma som stannade på enkel grötlunch. Det är något speciellt med gamla vänner, oavsett hur sällan man ses kan man ta vid där man slutade sist utan krusiduller. Nu låter vi det inte dröja lika länge igen!

Sen knatade vi över till grannarna. Vi fikade nybakade scones och åt morotskaka. Tack Jenny & co, det var riktigt trevligt :)

Mums!

Söndagmiddagen intogs hos min söta lilla mamma som passade på att visa sina senaste tavlor. Hon är jätteduktig på att måla.  

Eller hur?!

Blir hon uppbjuden snart?


Hörde jag en skål?
Jag och syrran brukar slåss om hennes tavlor men jag tror hon håller med mig om att just dessa passar bäst hemma hos mig...  ;)

Lillan kom på att hon skulle "dega" så mamma fick snällt hjälpa henne att fixa trolldeg. En riktig klassiker som väcker egna barndomsminnen.



♥ Finaste
Recept på trolldeg:

2 dl vatten
1½ dl salt
4 dl mjöl

Saltet löses i varmt vatten. Rör sen i mjölet. Knåda ihop till en smidig deg. Figurerna kan sedan torkas i ugnen, minst två timmar i 100 grader. Efter det behöver figurerna torka i rumstemperatur i minst ett dygn.

2 kommentarer:

  1. Det här måste jag ju kommentera ;) Tack själva för en bra söndag. Kram / Jenny

    SvaraRadera
  2. Ja du Maria, det blir en ordentlig fight om tavlorna ;) Tur jag har några säkra grepp i bagaget! Fina bilder på fina människor! puss/millroy

    SvaraRadera