måndag 13 juni 2011

Vilken superhelg!

Mia säger:

Som mina härliga och vackra bloggvänner/bokklubbsdeltagare redan skrivit om så hade vi en urkul lördags kväll med SUPERGOD middag (tack kära Malin) och en helkväll ute "på stan"! Maken sov i stugan med barnen så jag passade på att ragga med mig "nattsällskap"... som var min härliga kompis Ulrika som bor i Sörfors. Jag övertalade henne att göra det enkelt att sova över och spara taxipengarna, ett jättemysigt förslag men det kändes i huvudet på söndagen att vi haft en helkväll ute och att man var outsövd då man ligger och tjattrar men en väninna fram till morgonkvisten ;)

Helgen annars tillbringade vi i Mölle och vilket underbart väder vi hade här i Umeå fram till igår! Rena utlandsvärmen! ...men vart är den nu?!

Lånad bilder men = hur fantastiskt vi hade det fredag & lördag
Jag vet inte om det är försommaren eller vad det är som gör att det men i helgen var det också MYGGIGT SÅ IN I BOMBEN!!! Herregud så fruktansvärt med mygg det var! Myggbett är aldrig kul men på en fortfarande likblek kropp är inte bara jobbigt utan också extremt fult! Man är inte snygg direkt i dagsläget, som en omvänd salami, vit med röda prickar överallt.

Nattetid använde vi dock en fiffig myggdödare och som verkligen fungerar! Ett måste enligt mig varma sommarkvällar om du inte har myggfönster. Jag köpte min på Elkedjan förra åren men såg nu på nätet att även Claes Ohlson säljer dessa. Förr om åren även ICA Maxi  denna men vet inte om dom har den i år.

Superbra med små, ganska väldoftande tabletter för eluttaget
Apropå likblek (som jag verkligen är efter en vinter utan vare sig solarium eller utlandsresa) så tar jag tacksamt emot om du har något tips på en brun-utan-sol-kräm som inte luktar hemskt. Dom flesta jag provat, dyra som billiga luktar så dom mer eller mindre illa och med den typiska "brun-utan-sol-doften" att jag inte står ut att använda dom!!! Har du provat någon som ändå lyckas ha halvgod doft så mottages tips tacksamt!

2 kommentarer:

  1. Doves lotion med brun utan soleffekt luktar faktiskt helt okej. Sambon har då aldrig klagat fastän jag bad han lukta ordentligt ;-) Den kan man behöva använda ett par gånger, är inte lika effektiv som en vanlig brun utan sol, men näst in till! Välj för dark skin för bättre effekt! Jag brukar även använda i ansiktet...http://www.mydove.com.au/images/product/pl_summerglow_body_dark.jpg
    Hälsning Musses syster yster!

    SvaraRadera
  2. Hittade förresten en bild då jag använt den flitigt en period förra året! :)
    http://bunnys.se/images/2010/brunutansol_70326120.jpg

    SvaraRadera