torsdag 9 juni 2011

Barnaktiviteter för hela slanten

Mia säger:

Ja, här har det varit full fart hela veckan. Maken opererade som sagt sin höger axel i tisdags och har varit hemma och mest bara sovit, suttit och haft ont så det har varit full rulle för mig med att ta hand om alla bestyr själv. En sån här gång märker man att faktiskt en man gör nytta trots allt! :-)

Sonen har haft sommarfest på dagis, jag har haft ansvar att köpa sommarpresenter till fröknarna (hur nu det kom sig), dottern har haft sommargrillfest med klassen och däremellan har vi klämt in en cirkus.

Apropå cirkus så är jag lite schitzad kring hela den upplevelsen. Jag tycker att det är fantastiskt med underhållningen, barnens glädje och att det finns personer som brinner för att ha den livsstilen som jobb  att underhålla folk och göra konster, dessutom ett kringflackande liv, boendes i husvagnar. En fantastisk historik och kultur som förmodligen kommer att ta slut förr eller senare. Samtidigt kan jag känna att det är lite sjukt hur man reser runt med egentligen mer eller mindre vilda djur i vagnar och dresserar dom med förmodligen piskor och beröm att få dom att göra som dom vill. Hur som helst, kvällen på Cirkus Maximum var i alla fall en höjdare för mina barn!






Det avslutande numret var helt sjukt för både barn och vuxna! Trapettskonster i all ära men motorcyklar i en liten boll fick mig att hålla andan på riktigt! Kolla gärna in detta klipp som jag hittade på youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=EMySi-C0goQ&feature=related

Sist men inte minst i dessa underbart varma och soliga dagar tänkte jag tipsa om världens bästa solkräm för barn från Kiehl´s! Den bästa jag testat genom alla år sen jag fick barn. Den är parfymfri, lätt i konsistensen, lätt att smörja in och går direkt in i huden utan att ge en vit hinna. Givetvis ger den ett superbra solskydd också (solskyddsfaktor 50)! Rekommenderas varmt inför sommaren till alla småbarnsföräldrar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar