onsdag 1 juni 2011

Kan man skaffa sig "gröna fingrar" eller är jag ett hopplöst fall?

Mia säger:

Villaägare som jag är så förväntas det nog att man ska ha en välskött trädgård inklusive rabatter och trädgårdsland men i min trädgård blir den odlingskunnige olycklig, förtvivlad, på gränsen till upprörd kan jag nog skriva under på. Jag har INTE GRÖNA FINGRAR och är dessutom så kollosalt ointresserad av just trädgårdsarbete. Jag önskar att jag kunde ha en fin trädgård med vackra, välvårdade rabatter och frondigt trädgårdsland men ack... Blev påmind ikväll då jag var ute en sväng på tomten och tog några bilder men ikväll vill inte datorn/bloggen vara med  och nu har jag försökt tillräckligt många gånger att föra över bilder så nu är tålamodet slut så jag får fuska till med lånade bilder och tänk er att vår trädgård är 100 gånger värre än dessa bilder...






Det är så illa med mina trädgårdskunskaper att jag inte ser skillnad på ogräs och växter så varje år när jag försöker gå "loss" och gallra så ryker ett antal "riktiga" växter för att jag helt enkelt inte ser skillnad på vad som är vad.  Jag har ingen kunskap om vad som ska tas bort/klippas ned på hösten och vad man ska ta reda på/ta hand om på våren. JAG ÄR EN KATASTROF TRÄDGÅRDSMÄSSIGT!


Jag tar t o m död på allt som kallas växter, även inomhus. Alla säger att sukulenter och orchideer är så lättskötta blommor inomhus men t o m dom lyckas jag ta död på! Jag önskar många gånger att jag hade fötts med gåvan att ha...


just det - gröna fingar! Men ack nej...

Imorgon åker vi till stugan i Mölle för att fixa inför sommaren. Städning, skurning, målning av stugor m.m. står på arbetsagendan. Är vädret fint stannar vi där t o m måndag. Många förknippar Mölle med södra Sverige/Västkusten  men vi har faktiskt ett "Mölle" här i Umeå också och som ligger här:



Ha en skön början på en långhelg och en ny uppdatering kommer ifrån Mölle :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar