tisdag 7 juni 2011

I sommarens soliga (och stormiga dagar)

Mia säger:

Ja, man hinner bli rätt ringrostig och glömsk på ett år! Jag hade för avsikt att kunna göra ett inlägg eller två under långhelgen som gått men väl i stugan så inser både jag och maken att vi helt glömt lösenordet till vår trådlösa internetuppkoppling (Telia-stick ni vet). Ringde Telia men dom vägrade uppge lösenordet per telefon utan hänvisade snorkigt att ett nytt lösenord skickas ut per snigelpost. Dålig service kan reta mig till vansinne! Så på grund av mitt dåliga minne och Telia-bruttans ovilja att hjälpa till så blev det inget inlägg i helgen tyvärr men bättre sent än aldrig kanske?!

Vi har tillbringat hela helgen i stugan förutom på fredagen då jag jobbade. Det har varit rena rama arbetslägret och det är en hel del att fixa med, både efter en hel vinter men också för att vi låtit vissa saker "vara" och inte underhållit dem i tid som man borde ha gjort. Det har städats, rensats, grävts i buskar och rabatter, målat "Hedvig-vagnen", krattat löv, klippt gräsmatta och sjösatt båtar m.m.

Kvällarna däremot har vi unnat oss att bara ta det lugnt, grillat gott och druckit gott i gott sällskap, både med svåger och ny repektive samt också nära, kära vänner. Tack alla ni för trevliga kvällar!

På söndagskvällen lyckades maken och hans bror att styra upp en grävmaskin som kom inom en kort stund för att ta sig an den totalt igenväxta stranden som var full i vass och gräs. Barnen blev mäkta imponerade när en grävmaskin dök upp mitt i grillningen!





Gräv-gubben gjorde ett snabbt och fantastiskt jobb kan jag säga! Kal blev stranden och nu återstår bara några lass med sand så blir där jordens beach i sommar :)


Måndagen kom min härliga bloggsvägerska Maria ut och sällskapade med oss i det vackra vädret, när det äntligen lugnat ned sig efter stormar och orkaner i dagarna 3. Svåger Göran fyllde år och kom ut för att fira sin dag med familj och vänner i stugan.



Barnen badade på och vi hade allmänt en himla mysig måndag innan det var dags att städa ur, packa ihop och åka hem emot stan igen.








Kul med leran som kom fram efter grävmaskinen. Not för mamma...


Väl hemma igår var det uppackning för fulla muggar, inte klokt hur mycket man lyckas dra med sig för bara några dagar! För att inte prata om tvätten som räntar ihop. Plockade en buktett med en av mina favoritblommor, liljekonvalj med mig hem för att njuta av.





Innan sänggåendet hann även sonen tappa sin första tand! Han var så stolt och har även berättat för halva dagis idag om händelsen. Första tanden är märkvärdig!




Nu blev det ett långt inlägg och ska försöka avrunda lite. Dagen idag har gått i ett som vanligt och avslutades med att jag hämtade maken på sjukhuset där han varit sedan 07.00 imorse för att operera sin axel som han har haft ont/problem med. Nu vankas mitella  i 2 månader framöver så jag har festliga månader att se framemot med en handikappad man :-( = alla sysslor på min lott...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar