tisdag 14 juni 2011

Den blomstertid nu kommer

Åsa säger:

Jag skulle egentligen har varit i Sundsvall och jobbat i veckan men det blev inställt med kort varsel. Vilket innebär att jag kan vara med på tjejernas skolavslutning imorgon, jippie!

Inför sådana här dagar känner man att tiden går snabbt, tyckte det var nyss vi skolades in och nu har vi ett långt sommarlov framför oss.

Minns mina egna skolavslutningar, förväntningarna inför sommaren och pirret i magen när man sjöng "Den blomstertid nu kommer". Jag och mina tjejkompisar hade samma tradition varje år på skolavslutningsdagen; promenad till kyrkan över Lejonströmsbron i Skellefteå, där det växte massor med syren som luktade ljuvligt. Alla plockade med sig en liten bukett och doften var nästan bedövande.

Imorgon är det mina döttrars tur att påbörja den resan!


Syren från vår trädgård, imorgon i en håruppsättning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar