onsdag 15 juni 2011

Skolavslutning

Mia säger:

Här har det också varit skolavslutning idag! Dottern gick ut 1:an och hela familjen slöt upp för att delta i skolavslutningen i Backen Kyrkan.

Dottern "posar" smått motvilligt


Brorsan som hade ledigt från dagis för att hänga på skolavslutningen
Man tyckte synd om alla små sötnosar mellan klass 1-3 i sina fina (och tunna) skolavslutningskläder när dom stod ute på kyrkogården och frös både innan och efter kyrkan.

PACKAT MED FOLK!!!
Jag hade liksom missat att fritids var stängt idag så vi hade ingen "plan B" för dottern efter skolavslutningen då både jag och maken var inbokade med våra jobb. Tack och lov löste det sig att mormor (mamma) kunde ha dottern hos sig idag. Tack gode gud för hjälpsamma och godhjärtade mammor!
Det fick mig ändå att känna mig som en ihjälstressad, förvirrad och dålig mamma då jag inte hade koll på en sån sak som att det inte var något fritids idag :(.

Efter jobbet hade JAG bokat in en frisörtid för sonen och det var inte en dag för tidigt! Min hårdrockande make har alldeles för länge motsatt sig klippning av vår långhåriga son men nu satte jag ned klacken och kort och gott bestämde att det var klippdags, maken får säga precis vad han vill! Vår son är så makalöst varmblodig av sig och svettas så otroligt lätt och inte hjälper det att då ha en stor och lång kalufs. Han är allt som oftast helt sjöblöt i håret efter att ha lekt för att inte prata om varma, soliga dagar. Nä, barnens välmående går före en pappas egoistiska hårdrockstycke ;)!



Nöjd kille hos frisören (med syrrans crocs)


 Sonen blev himla nöjd med sitt "nya jag" och mamma med! Tack och lov blev det inte rama skri hemma heller utan maken tyckte också att han blev jättefin!

Ikväll blev det sen en kvällspromenad för min del och det var underbart härligt! Jag kan nästan inte minnas när jag sist rörde på mig och skönt var det. Tog en ny runda ikväll runt Rödäng och upptäckte hur mycket ängar och orörd mark vi har på den sidan E12:an. Vackert!


1 kommentar:

  1. Vackra barn och så stora de hunnit bli sen sist jag såg dem!! =) Tänk inte på de misstag man gör - att glömma att fritids var stängt är mänskligt i dagens tillvaro där man försöker pussla så gott det går! Vi kan inte vara supermammor även om vi så gärna vill! Sköt om dig! Kram Linda Niia

    SvaraRadera