söndag 19 juni 2011

Fixhelg

Mia säger:

Helgerna går verkligen ruskigt fort är bara att konstatera! Jag har varit själv med barnen eftersom maken har varit i Stockholm och landar sent ikväll.
Jag har haft en riktig fixhelg och försökt bl a att ta mig an vår fruktansvärt igenvuxna trädgård men har inte hunnit så mycket som jag hade tänkt :(. Jag är dessvärre en obotlig tidsoptimist!

Lördagen drog jag med mig barnen på en inköpsrunda som tog halva dagen. Inköp av bl a plant, planteringsjord och fake-crocs till barnen m.m. Eftermiddagen spenderades med med att plantera lite av det införskaffade för dagen och hade även ett fikabesök av fina Petra med dotter.

Dagen idag har varit fortsatt fix. Städning av huset och fortsatt plantering och en start på ogräsrensningen som jag tror kommer att ta hela sommaren...Fy rackarn vad mycket ogräs vi har!  Jag har på sin höjd gjort 1% av rabatterna/landet idag och fruktansvärt tråkigt är det det oxå!

Har planterat lite färska örter, en vacker vit rosenbuske i en stor utekruka, ett par mårbacka pelagoner i krukor på altanen samt ett par vita pionbuskar vid brorabatten.

Enda pelagonsorten som inte är tantvarning på. (Lånad bild från nätet)


Sådana här planterade jag men vita - så fina! (Lånad bild)

Dottern var på en eftermiddagsutflykt med en kompis så jag "slet" mig ifrån ogräsrensningen för att roa sonen som var uttåkad till tusen. Vi tog en cykeltur upp till Umedalen och tillbaka. Som en liten bonus gjorde vi ett stopp på ICA Kvantum där han fick sin första mjukglass för året. Tänk vad lite roar små ibland, han blev sååååå glad!


Imorgon ger jag mig in på förhoppningsvis sista jobbveckan och sen semester. Nedräkningen har börjat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar